Dlaczego branża reklamowa korzysta z etykiet termokurczliwych?

etykiety

Pojawienie się etykiet termokurczliwych zrewolucjonizowało branżę reklamową i dostarczyło jej nowych powierzchni do różnych działań marketingowych. Na tego typu etykietach umieszczane są hasła reklamowe, slogany i coraz częściej kody QR. Poznaj dostępne rodzaje etykiet i ich zastosowanie.

Poznaj zastosowanie etykiet termokurczliwych

Etykiety termokurczliwe są ważnym elementem służącym do kreacji marki. Jest to przestrzeń, na której można umieścić logo firmy, slogan reklamowy czy też informacje dotyczące produktu. Praca nad designem etykiety jest czasochłonnym zajęciem, poprzedzonym wielomiesięcznymi badaniami rynku. Nie mniej ważny niż wspomniane logo czy slogan reklamowy jest także druk na opakowaniach termokurczliwych. Jakość obydwu elementów ma decydujący wpływ na sukces produktu. Większość firm z branży farmaceutycznej, spożywczej i kosmetycznej używa etykiet termokurczliwych, gdyż umożliwiają pokrycie drukiem całą powierzchnię produktu. Co więcej, chronią go przed uszkodzeniem i przydają się podczas tworzenia multipaków i innych zestawów promocyjnych. Obecność etykiety termokurczliwej wzmacnia opakowanie, uszczelnia je i chroni akcyzę. Dzięki niej można zamieścić znacznie większą ilość treści niż na zwykłej etykiecie samoprzylepnej.

Branża reklamowa korzysta z różnego rodzaju etykiet termokurczliwych. Dużą popularnością cieszą się full body labels, czy etykiety ściśle przylegające do produktu – często używane przez producentów napojów. Etykiety służące do tworzenia wspomnianych wielopaków lub opakowań promocyjnych nazywają się combo pack labels. Etykiety termokurczliwe ochronne to tamper evident labels.

Jak branża reklamowa projektuje etykiety termokurczliwe?

Projekt etykiety musi być jednocześnie atrakcyjny wizualnie, lecz niezbyt krzykliwy. Wielu grafików podczas tworzenia wzorów etykiet porównuje je z etykietami innych rynku produktów z tej samej kategorii. Im lepsza grafika, tym większe prawdopodobieństwo, że klient sklepu sięgnie właśnie po ten produkt. Kolejnym ważnym elementem grafiki jest odpowiedni materiał, na którym zostanie wydrukowana. Wszystkie poważne przedsiębiorstwa traktują ten etap niezwykle poważnie i niekiedy długo szukają drukarni, która dostarczy im wydruk w oczekiwanej jakości.

W projektowaniu różnego rodzaju etykiety dużą rolę odgrywa personalizacja. Do najbardziej znanych zabiegów należy umieszczanie różnych haseł, zabawnych napisów, sentencji czy różnych imion. Obecnie wiele firm szuka nowych rozwiązań, więc coraz częściej na etykietach są drukowane kody QR. Wystarczy, że konsument go zeskanuje i wówczas zostanie automatycznie przekierowany na stronę internetową produktu. Zaletą etykiet termokurczliwych jest duża przestrzeń, na której można umieścić zarówno wspomniane hasła, jak i kod QR. Dzięki nim firma nawiązuje kontakt ze swoimi klientami. Dodatkowe elementy znajdujące się na etykiecie pobudzają emocje, zachęcają do konsumentów do interakcji i sprawiają, że bardziej utożsamia się z marką.

Dodaj komentarz