Jak wybrać najlepsze wycieraczki?

wycieraczki

Przychodzi taki moment, w którym pojawia się konieczność wymiany wycieraczek w samochodzie. Mogłoby się wydawać, że to nic skomplikowanego, ale dziś na rynku jest dostępnych tyle różnorodnych rodzajów wycieraczek, że wybór takich, które nas zadowolą, wcale nie musi być prosty. Skąd wiedzieć, że to pora na wymianę? Jak wybrać, by nie żałować?

Po czym poznać, że należy wymienić wycieraczki?

Na ogół określa się, że wycieraczki należy wymieniać raz lub dwa razy do roku, ale jest to sprawa indywidualna, a zasady te należą raczej do niepisanych. Dobre wycieraczki, jeśli prawidłowo o nie dbamy i nie eksploatujemy ich zbyt mocno, mogą służyć nam nawet przez kilka sezonów. Nie musimy wymieniać wycieraczek, które użytkujemy od roku, jeśli nadal działają i nie dostrzegamy pogorszenia wydajności.

Ocenienie tego, czy to już czas na wymianę wycieraczek, nie jest zbyt trudne – nawet dla osoby, która nie zna dogłębnie tematu. Przede wszystkim dobre pióra nie mogą zostawiać smug ani przesadnie hałasować. Alarmujące, co oczywiste, powinno być także odrywanie się gumy od stelaża. O nieprawidłowym działaniu wycieraczek świadczą również piski oraz tarcia. Aspekty te od razu nasuwają myśl, że coś jest nie w porządku.

Rodzaje wycieraczek samochodowych

Wyróżniamy trzy rodzaje wycieraczek samochodowych: wycieraczki hybrydowe, klasyczne przegubowe i płaskie bezprzegubowe – wedle podziału konstrukcyjnego. Możemy je podzielić również ze względu na tworzywo: z kauczuku syntetycznego oraz z kauczuku naturalnego. Te drugie są droższe, ale jednocześnie lepsze i solidniejsze.

Wycieraczki klasyczne przegubowe to najpopularniejszy typ wycieraczek samochodowych, który można spotkać przede wszystkim w starszych autach. Niska cena to bez wątpienia jedna z dużych zalet tego rodzaju wycieraczek – kosztują one do 50 zł za komplet. Nie są jednak trwałe, a ich wydajność nie należy do najwyższych. Jeżeli czekają nas długie podróże, warto zainwestować w nieco droższe pióra, bo te dość szybko będziemy musieli wymienić.

Wycieraczki płaskie przegubowe królują w najnowszych samochodach. Ich konstrukcja jest bardziej ujednolicona, co między innymi zapobiega ich wypaczeniom. Dzięki sprężystemu materiałowi, do tego typu wycieraczek nie musimy dokupować dodatkowych elementów wspomagających docisk. Modele te są efektywniesze niż przegubowe i radzą sobie w każdych warunkach. Nie ulegają rdzewieniu. Cena to minimum 80 zł.

Wycieraczki hybrydowe to połączenie wymienionych wyżej rodzajów. Są praktycznie niewidzialne na szybie i dokładnie do niej przylegają, co czyni je najlepszymi pod tym względem wycieraczkami. Ich montaż jest niezwykle prosty, a praca – cicha.

Co wybrać?

Czytając powyższe opisy, odpowiedź na to pytanie nasuwa się sama. Jeśli chodzi o klasyczne przegubowe wycieraczki, to zaletą niewątpliwie jest ich niska cena, ale zakres plusów na tym się raczej kończy. Wycieraczki hybrydowe lub płaskie to gwarancja skuteczności i zadowolenia klienta, więc warto zainwestować w jedne z nich. Choć są one nieco droższe, to należy pamiętać, że posłużą nam znacznie dłużej.

Dodaj komentarz