By jeszcze lepiej zrozumieć jak działa system autogazowy, jak wpływa na nasze auto i jakie elementy są kluczowe, warto zagłębić się w temat montażu instalacji LPG. Oczywiście wiedza ta jest niezbędna w wypadku instalatorów, ewentualnie osób, które przyuczają się do tego zawodu. Zwykłym kierowcom, takie informacją pomogą skutecznie dopasować instalację DIGITRONIC AUTOGAS do swojego samochodu ale też w sposób rzeczowy porozmawiać z gazownikiem, który będzie zakładał system do samochodu.
Ten proces możemy podzielić na kilka etapów. Pierwszym z nich będzie omówienie szczegółów instalacji z klientem. Mówimy tutaj o sprawdzeniu auta – jeśli okaże się, że wymaga naprawy, instalator nie powinien przystąpić do instalacji. Może przynieść to bardzo przykre konsekwencje fabrycznym częściom pojazdu. Gdy auto jest sprawne, przystępujemy do wyboru komponentów, które będą idealnie pasowały do naszego samochodu.
Gdy części zostaną wybrane, można przystąpić do właściwego montażu instalacji LPG. Drugi etap polega na odpowiednim zainstalowaniu reduktora. Najlepszym miejscem na to urządzenie jest komora silnika. Ważne jest to by reduktor, był w miejscu łatwo dostępnym. Pomoże to przy przeglądach technicznych oraz ewentualnych wymianach bądź naprawach.
Kolejny etapem montażu instalacji LPG będzie prawidłowe zamontowanie filtra gazu. Umieszczamy go między reduktorem a wtryskiwaczami. Dzięki takiemu umieszczeniu, wiemy że do silnika trafi gaz oczyszczony ze wszelkich naleciałości oraz brudów.
Przyszła kolej na wtryskiwacze. Na początku montujemy ich dysze. W tym celu zdejmujemy pokrywę kolektora i wywiercamy w nim otwory. Ta czynność musi być wykonana z dużą starannością. Po zamontowaniu dysz, instalujemy wtryskiwacze. Powinny być one możliwie jak najbliżej kolektora ssącego.
Teraz powinniśmy zamontować mózg całej operacji. Mowa tutaj oczywiście o sterowniku gazowym. Montujemy je w miejscu nie narażonym na zalanie wodą, ale też z dala od źródeł ciepła. Ważne jest też, by zainstalowany był złączem do dołu, ponieważ nie każdy sterownik jest wodoodporny, a ten sposób montażu, zmniejszy ryzyku uszkodzenia przez wodę.
Ostatnim ale na pewno nie mniej ważnym etapem montażu instalacji LPG jest zbiornik gazu. Dzięki niemu możemy przechowywać i transportować gaz w naszym aucie. Maksymalne jego wypełnienie nie może przekroczyć 80% pojemności. W celach bezpieczeństwa, trzeba przywiązać ogromną uwagę do tego elementu.
Najczęściej spotykamy zbiorniki w kształcie cylindrycznym lub toroidalnym. Montowane są według ściśle określonych reguł. Spotkać je możemy w bagażnikach, oraz komorach na koło zapasowe. Oczywistym jest, że nie możemy montować ich pod maską. Tam najzwyczajniej nie ma na nie miejsca.
Gdy wszystkie powyższe etapy montażu instalacji LPG zostały spełnione, możemy zajechać na stację napełniania gazu i zatankować. Następnie przystępujemy do kalibracji całego systemu.