Pompy do dystrybutorów paliwa

tankowanie

Przy wyborze pompki do oleju napędowego, który będzie wypompowywany z pojemnika z benzyną do auta należy kierować się przeważnie, jakością urządzenia. Dystrybutory do paliwa robione są jednocześnie poprzez ogromne spółki z niebotycznym doświadczeniem jak również poprzez firmy, które nie posiadają praktyki i robią narzędzia, tanie, ale odbija się to, na jakości i odporności urządzeń. Do najbardziej znanych korporacji produkujących asortyment do stacji paliw, CPU-ów należy firma RAASM. Po drugiej stronie stoją pompy do paliwa, które montowane są poprzez chińskich wytwórców. Urządzenia te są dużo tańsze, ale ich, wytrzymałość jest dużo gorsza. Innym minusem tych urządzeń jest trudność z dostępnością elementów eksploatacyjnych na lokalnym rynku.

Typy pomp do oleju napędowego

Typy pomp do oleju napędowego to na ogół pompy łopatkowe samozasysające zasilane napięciem 230V albo napięciem 12V. Pompy do pompowania benzyny zasilane z sieci jednofazowej 230V instalowane są na ogół na ministacjach paliwa, które używane są głównie w firmach transportowych. Wydajność tego typu urządzeń jest zróżnicowana i waha się od kilkunastu do 120 l/min. W większości wypadków używanymi pompami do tankowania maszyn budowlanych to urządzenia o przepływie od 50 litrów na minutę do 90 l/min. Pompy zasilane napięciem 12V użytkowane są w miejscach gdzie nie mamy dostępu do sieci 230V, zostaje nam wyłącznie napięcie z akumulatorów pojazdów ewentualnie maszyn rolniczych. Pompy 12V używane są do pracy cyklicznej, co oznacza, że mogą one pracować przez pewien czas ok 15 min w następnej kolejności muszą być ochłodzone i jeszcze raz mogą tłoczyć paliwa ciekłe.

Pompy do paliwa o ogromnej wydajności.

Pompy o wydajności powyżej 160 litrów na minutę są rzadziej użytkowane do tankowania pojazdów biorąc pod uwagę ich dużo większy wydatek, wprawdzie pompy tego rodzaju też są produkowane. Pompy zasilane mogą być zarówno napięciem zmiennym względnie napięciem 400V. Zasada funkcjonowania urządzeń o dużej skuteczności jest niezwykle podobna do ich mniejszych braci. Różność polega na wielkości pompy a co za tym idzie jej mocy. Pompy wykorzystywane są do przetłaczania oleju napędowego między wielkimi zbiornikami. Przetłaczanie między innymi 5 tys. paliwa trwa zwykle 20 minut, taka sama czynność przy zastosowaniu urządzenia o skuteczności 56 l/ min trwa bardzo bez końca, co przekłada się dodatkowo na koszty roboczo godziny pracownika, która przeprowadza kompletną operację.

Wybór pompy

Wybierając pompę do benzyny wypada określić decydujące przeznaczenie pompy, jeśli będziemy tankować pojazdy personalne o pojemności zbiornika do 90 litrów bez nerwów możemy kupować urządzenie o sprawności ok 50 l/min, do tankowania maszyn rolniczych możemy nabyć urządzenie o sporej wydajności celem skrócenia czasu tankowania.

Dodaj komentarz