Technologiczne ciekawostki w Subaru Outback

auto

Outback od Subaru to samochód średniej klasy, który świetnie sprawdza się w miejskich warunkach, ale potrafi także zachwycić na nieco bardziej wymagającej drodze. Auto zawdzięcza to przede wszystkim zastosowanym rozwiązaniom technicznym. A te, jak to w przypadku Subaru, niezmiennie zachwycają.

Prowadź się swobodnie

Technologia użyta do stworzenia Subaru Outback jest odpowiedzią nie tylko na rosnące wymagania kierowców, którzy szukają samochód zdolnych do jazdy w zmiennych warunkach i potrafiących w sposób inteligentny odpowiedzieć a ich potrzeby. To także maszyny ściśle wpisujące się w filozofię japońskiej marki, poszukującej rozwiązań innowacyjnych i sprawdzonych zarazem. Wówczas dopiero docenimy wszystkie nowinki techniczne, jakie zastosowano w poszczególnych układach modelu. Pod tym względem jest to niemal majstersztyk.

Rozwiązania techniczne na medal

Stały napęd wszystkich kół Symmetrical All-Wheel Drive to gwarancja zaufania. Stabilność i pewność prowadzenia stanowią postawę dobrego samopoczucia za kierownicą, dzięki któremu można odkrywać więcej możliwości tkwiących w Subaru. Doskonale zbilansowana konstrukcja połączona zostaje z innymi rozwiązaniami, takimi jak bezstopniowa skrzynia biegów Lineartronic oraz silnik w układzie Boxer. Oba elementy uzupełniają się znakomicie, w stu procentach wykorzystując potencjał tkwiący w całej maszynerii.

Pewność ma jeszcze jedno imię – jest nim silnik Subaru Boxer, o poziomej, przeciwsobnej konfiguracji. Specyficzne ułożenie cylindrów i tłoków sprawia, że jednostka jest bardziej płaska niż w modelach konkurencji. Ustawione naprzeciw siebie sprawiają, że środek ciężkości położony jest niżej. To z kolei skutkuje znacznie lepszym utrzymaniem auta na drodze, mniejszymi drganiami silnika, a zarazem zwiększoną zwrotnością. Na dodatek zadbano o to, aby silnik mógł znieść naprawdę wiele: wewnętrzna budowa sama w sobie jest na tyle wyważona i sztywna, że wszelkiego typu drgania nie stanowią dla niego zagrożenia. Wisienką na torcie jest system SI-DRIVE – selektor jazdy, który pozwala poczuć się za kółkiem idealnie za każdym razem, gdy odpalasz silnik.

Dodaj komentarz